Week 2 – Onderzoeken en structuur

De 2de week is weeral voorbijgevlogen. Ik leerde deze week weer heel wat extra dingen bij rond Sketch en page builders. Alle opdrachten van de eerste week zijn om te laten bekijken op een toekomstig vergadering die waarschijnlijk deze week plaatsvindt

Maandag kreeg ik een nieuwe opdracht. Om deze te verwezenlijken onderzocht ik de werking van veel verschillende page builders bijvoorbeeld Visual Composer, Elementor, Brizy … Ik startte eerst lokaal even wordpress zodat ik daarop verschillende page builder plugins kon testen. Een vergadering stond de dag ook op de planning. De bespreking ging over Bart zijn project en deze keer was zelfs de developer van het project aanwezig. Het verdere verloop van de dag testte ik page builders en noteerde ik mijn bevindingen. Daarbij waren vele positieve, maar ook enkele mindere ervaringen gehad qua functionaliteit van deze plugins.

De volgende dag kreeg ik een briefing van de derde opdracht. Bij deze taak ga ik een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke tool maken voor het beheren van de Pukkelpop-vrijwilligers. Momenteel regelen ze dit nog via Excel. Eens er een goed voorstel is dan werken de developers dit uit. Op dit moment bestaat het project uit vier afzonderlijke fases. Voorlopig betrekken ze mij uitsluitend bij het eerste deel, maar moet ik wel een ontwerp maken met het oog op de volgende fases. De rest van de dag ging mijn onderzoek naar de page builder verder.  Uiteindelijk was deze klaar en schreef ik een conclusie over functies die ik persoonlijk handige vond.

Nu deze taak achter de rug is kon donderdag uiteindelijk verder met het maken van wireframes. Het eerste werk was echter eerst de briefing nog eens zeer grondig doornemen. Aan de hand daarvan en heb ik nog enkele vragen opgesteld over persoonlijke onduidelijkheden die ik kon vragen. Voor de rest heb ik die dag vooral nagedacht over de navigatie van de vrijwilligers tool en vervolgens tekende ik hier vervolgens twee voorstellen voor uit. Deze besprak ik dan met Bart. Hij vond het tweede voorstel gebruiksvriendelijker en dus werkte ik hier volledig aan verder. Vrijdag werkte ik aan de structuur en de werking van de tool. Hoofdzakelijk maakte ik verschillende invoerformulieren en het globale design van het hoofdscherm. Daarna was de verdere uitwerken van het design voor de filters en exportfuncties aan de beurt. Ook op deze dag noteerde ik nog verdere vragen over waar ik juist rekening mee moest houden in het design.

Het was weer een fantastische week. Ik heb weer veel bij kunnen leren en ik voel mij alsmaar beter in het team van het bedrijf. Om die reden kijk ik enorm hard uit naar de volgende weken. Ik ben er zeker van dat ik hier nog heel veel ga mogen bijleren.

Reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*